Thursday, 17 October 2013

Peringatan buat diriku.. seorang insan bergelar HAWA...



BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM...



Wahai diri yang bergelar HAWA...

Lumrahnya wanita...

Dalam kelembutan ada ketegasannya...

Dalam kelemahan ada kekuatannya...

Di sebalik senyumnya, tersembunyi dukanya...


Wanita...

ALLAH mengangkat darjatmu setinggi-tingginya...

Jangan kau rendahkan ia menjadi serendah-rendah darjat...

Jangan berikan hatimu semudah itu kepada sesiapa saja...

Jangan lupakan darjatmu kerana terlalu menyayangi...

Jangan rendahkan maruahmu untuk menjaga hati 'dia' yang bukan halal untukmu...

Jangan ikut kata nafsumu...

Jangan turutkan rasa sayangmu...

Kelak kau menyesal... menyesal...  dan tak henti menyesal...



JANGAN SEKALI-KALI KAU LUPA...


ALLAH mengangkat darjatmu wahai wanita...

Maka jagalah darjat itu sebaik mungkin...

Ingatlah walau apa sekalipun... dia yang bukan halal bagimu tidak akan pernah dapat menjaga maruahmu seperti mana ALLAH menjaga maruah dan darjatmu...


Jangan butakan matamu...
Jangan pekakkan telingamu...
Jangan tutup pintu hatimu...
untuk sentiasa mengingati,

HAKIKATNYA,

Hanya ALLAH satu-satunya yang tidak akan pernah meninggalkanmu... yang akan sentiasa membantumu... yang akan sentiasa menjagamu...

Maka tidakkah rasa malu itu patut ada, kerana lebih memikirkan, menjaga, dan menyayanginya lebih daripada sepatutnya, lebih daripada ALLAH?

Sedangkan di kemudian hari kelak, hanya kasih sayang ALLAH SAHAJALAH YANG DAPAT MEMBANTU...


Tetapi mengapa terlalu payah untuk kau sedari?


Renungkan itu wahai wanita...

:'(

15 comments:

Unknown said...

well said,...said no one ever...hmm,kau putus cinta lagi?..cepatnya,lepas satu,satu,..hehe,kidding.. Haiyh,lu punya cerita chenta sama matsam gua punya kisah cinta dengan semua watak wanita dalam game yang wa sula main...btw,tak perlu jadi halal untuk jaga maruah seseorang(and please don't include God in any equation or argument,totally unfair,He is The Great anyway...haa,we are man,and we protect..sometimes,we kill...(btw,dapat 30 kill streak 6 dead count,all by myself,assisted by no one,mwhahahaha!)...

p.s Pitiful! What a fwoolisch twwy!!

Wanie Amir said...

berghhhh~~~ kaitan aku pts cnta?? bcnta pn x cmna mo pts.... hahaha... 30?? gud... try 100 next time :P

Unknown said...

100 kill streak,well I can,of course...if I go for a game with someone as suck as You...btw,Hanya ALLAH satu-satunya yang tidak
akan pernah meninggalkanmu... yang
akan sentiasa membantumu... yang
akan sentiasa menjagamu??...
Ehemm..and also me...lepas kita dapatkan Cinta Hidup kita,mwahahahaha...(nak kahwin ni,cemburu tengok banyak orang sudah ada baby and wife sendiri,nak jadi ayah cepat-cepat,..just kidding,hehe..)..so have you ever wonder? How is it feel,to be loved..sheesh..agak tertanya-tanya,kasih sayang itu,adakah sama seperti kasih sayang antara keluarga,game ataupun kawan?..

p.s R.I.P English..

Wanie Amir said...

errrr.... i cant answer tht since i dnt knw....

Unknown said...

really,what answer,for what,kupo?? Hahaha,gagaga,kupo-kupo-kupopo...kupo. Haha,soalan tu bukan untuk awaklah,itu terlintas dalam mindaku tadi,kupo..haha,adios,sheeessh.. But,seriously kupo,I think...though there is Allah SubhanahuWaTaala and everything I need with me now,kupopo,I think I need Love too,kupo...

p.s Moogle Quotes: Gosh,Bro I sure learn a lot.. Yeah,Sure ya did.

Wanie Amir said...

next time if something just popped in yr mind and its not for anyone to read, keep it to yrself and dnt type it here.. and dnt call me kupopo!!!!

Unknown said...

oh sorry about that..point taken..and about that 'kupo' thing? What? I don't call you 'kupo'? Its not that... Looooll,God,I swear,kita ketawa macam siot di sini...are you trying to prove to the whole Material Plane that you're an idiot?? Go,go and Google that shit up,see what it really means,see what comes up...kupo. Gosh,haha,you make happy you know,always..I guess that's your charm...whahaha you amuse this weary old man here...

Wanie Amir said...

i dnt care wht it means. n i dnt intend to amuse or make anyone happy.

Unknown said...

I don't mind of that if you don't care,though your brainless head might need a little of useful knowledge..the things that really grind my gears is..this,bila ada seseorang bercakap tentang benda yang dia kurang atau tidak faham/tahu,jangan memandai-mandai,it only make you look really stupid,selidiki dulu...like now...'kupo' is not a calling,mind you..it is okay if you never intent to amuse anyone or make them feel good about the harsh long day they've been through,I know you don't...it just stupidity of one mortal knows no bound,it amuses me...infinite...and you're welcome...

Wanie Amir said...

fine.. bkn ny aku mmndai2... tau jgk aku ni bdh... thanks for telling me so tht i wont forget tht i'm just a plain idiot wacko who shouldn't be saying anything coz i'm just too stupid to talk about things that make sense.

Unknown said...

hmm,kau memang suka besar-besarkan hal begini? ha,it seem that my 'Dark Mode' has been initiated and that's how the harsh words appeared out of nowhere,pardon me,milady,its not my true intention,for I'm just nothing but another immature fool who take the meaning of everything a little bit...hard.,sorry if I had cause anything inconceivable to your dear heart or feeling,its my fault..

Maaf,I'll try to reduce the height of my knowledge when I'm talking to any lesser being in the future,why don't we embrace the fact that we are still living and learning,in His blessing and compassion...don't worry,be happy

Wanie Amir said...

this guy is just.........
nvr mnd.....................

Unknown said...

;) yeah,I feel yo mind...I'm the Special One,so special,really special,come on,almost nobody could be as kind,despiseful,romantic,charming,cute,smart,dumbass,enigmatic,hardworking,lazy,dependable,all in oneself,I'mma One Man's Army,anyway...remember,Y.O.L.O!!...off to Neverland I go..and,sincerely,

Maaf.

Wanie Amir said...

i was about to say 'over the top' actually........

Unknown said...

hahaha...i know,just wanted to tease the ****iest person i know...let the living beware..adios...'Azhar the Legend use Teleport!'..'Azhar the Legend fled from the crime scene'